Wat heeft patiëntenbeweging Levenmetkanker in 2014 gedaan en bereikt? 2014 was het jaar van 'samen'. Samen aan de slag voor een sterke en autonome kankerpatiëntenbeweging. Samen werken aan zichtbaarheid, aan kwaliteit en aan een steeds beter leven met en na kanker.

Bijvoorbeeld met de zorgstandaard kanker en de kwaliteitscriteria voor erfelijke kankers komt zorg vanuit patiëntperspectief dichterbij. Door krachten te bundelen en in te zetten op regionale oncologische netwerken krijg je als patiënt optimale zorg: voor, tijdens en na je behandeling. Met ervaringsdeskundige ambassadeurs helpen we werknemers en werkgevers op weg; want werken met kanker kan!

Met de campagne 'kies gerust' pleiten we voor een time-out tussen diagnose en behandeling. Zo krijg je als patiënt de tijd om een geruste, en bewuste, keuze te maken. Ook in 2014 werd doneerjeervaring.nl gelanceerd: hierin nodigen we een panel van ervaringsdeskundigen uit om hun ervaring en kennis in te zetten voor kankerpatiënten, ex-kankerpatiënten en naasten.

Lees waar Levenmetkanker zich in 2014 voor heeft ingezet in ons online Jaarverslag.

Jaarrekening 2014 (pdf)

Deel via

1. 17 juni 2015 Kankerpatiënt in de knel tussen behandelaars en verzekeraars?
  2. 17 juni 2015 Voorlichtingsmateriaal rond erfelijke of familiaire kanker in ontwikkeling
  3. 12 juni 2015 Help andere kankerpatiënten met jouw ervaring