Navigatie overslaan

Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikersbeleving. Lees onze cookieverklaring

  • Nieuws
    • 30 sep 2024
    • 2 min

NFK lanceert vervolg awareness campagne voor patiëntenorganisaties

NFK lanceert op maandag 30 september voor de tweede keer de awareness campagne ‘Een patiëntenorganisatie is er voor jou’, in samenwerking met KWF en stichting Kanker.nl. De patiëntenorganisaties zijn onderdeel van de gelaagde campagne ‘De wereld van’.

De wereld van jezelf kwijt zijn. De wereld van één grote waas. De wereld van grotere gevolgen dan je dacht. Dat is de wereld van 1 op de 2 Nederlanders die te maken krijgt met kanker. Die wereld is voor iedereen anders.

Een patiëntenorganisatie is er voor jou. Weet wat er speelt bij jou. En komt op voor jouw belangen. Zij zetten zich in voor iedereen die leeft met een bepaalde vorm van kanker of de gevolgen daarvan. Met deze campagne laten we zien hoe de patiëntenorganisaties jou kunnen helpen op het gebied van lotgenotencontact, informatievoorziening en belangenbehartiging.

Vind de patiëntenorganisatie die jou kan helpen
Berit, Jomaro, Karel, Cherine, Nzinga en Mick nemen je mee in hun wereld van kanker. Via een kankerpatiëntenorganisatie vonden zij steun. Zo vertelt Karel dat hij blij is dat er een 'club' is die zijn belangen behartigt. Hij is meteen lid geworden. Jomaro kwam via zijn patiëntenorganisatie in contact met mensen die dezelfde vorm van kanker hadden. Uiteindelijk is er een vriendengroep ontstaan.

De hele maand september is de campagne zichtbaar op televisie, social media, in- en rondom ziekenhuizen en kan je campagne horen op de radio.

Initiatiefnemers
De Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties (NFK) is de koepel van 21 kankerpatiëntenorganisaties. Samen komen wij op voor de belangen van álle mensen die kanker hebben (gehad), hun naasten en mensen met een erfelijke aanleg voor kanker. Deze campagne is tot stand gekomen in samenwerking met KWF Kankerbestrijding, Stichting Kanker.nl, IPSO Instellingen PsychoSociale Oncologie, Café Society, Boris Creative, Hammerfest, Storm en Mediaplus Nederland.