Navigatie overslaan

• 12 jun 2024
    • 2 min

NFK publiceert jaarverslag 2023

In het jaarverslag blikt NFK terug op het afgelopen jaar. Het jaar 2023 laat zien dat NFK meer is dan de som der leden. Met onze expertise, medewerkers en vrijwilligers maken we in 2023 verschil voor heel veel mensen die met kanker te maken hebben.

In 2023 gaat ons ledenaantal omhoog van 19 naar 21, met de toevoeging van Stichting Darmkanker Nederland en Stichting Erfelijke Kanker Nederland. Er wordt geïnvesteerd in het versterken van de leden. De backoffice services worden uitgebreid, waardoor meer leden de handen vrij hebben voor hun kerntaken: belangenbehartiging, lotgenotencontact en informatievoorziening voor mensen met en na kanker.

Er wordt in 2023 een campagne gelanceerd om de zichtbaarheid en vindbaarheid van de lidorganisaties te vergroten. Het is belangrijk dat mensen die te maken hebben met kanker weten waar ze terecht kunnen. De campagne heeft mooie resultaten opgeleverd en we kijken uit naar een vervolg in de tweede helft van 2024.

Als mede-initiatiefnemer van het Nederlands Kanker Collectief (NKC) zijn we trots op de lancering van de Nederlandse Kanker Agenda (NKA). Een sterk voorbeeld van synergetische samenwerking vanuit een maatschappelijke beweging. NFK pakt een nadrukkelijke rol in vier uitgelichte doelen gericht op vroege opsporing, zeldzame kankers, (late) gevolgen en werk en kanker. Met KWF wordt onder andere binnen de programma’s inhoudelijk samengewerkt.

De kankerpatiëntenorganisaties die bij NFK zijn aangesloten hebben ook veel bereikt in 2023. Deze hoogtepunten zijn verzameld en gebundeld in het document Parels van impact.