- Nieuws
-
Samen met kanker.nl en KWF lanceert NFK het slotstuk van ‘De wereld van kanker’
In juli start de derde en laatste flight van de awarenesscampagne De wereld van kanker. Deze campagne – een initiatief van NFK, KWF, Kanker.nl en IPSO – vraagt aandacht voor de impact van kanker op het dagelijks leven en de ondersteuning die deze organisaties kunnen bieden.
Als je te maken krijgt met kanker, kom je in een onbekende wereld terecht. In een wereld waar je geen grip hebt op wat je overkomt. Dat is de wereld van 1 op de 2 Nederlanders die te maken krijgt met kanker. Met deze campagne helpen we je de weg te vinden in de wereld van kanker.
Een patiëntenorganisatie is er voor jou
Dat de wereld van kanker voor iedereen anders is, weten kankerpatiëntenorganisaties als geen ander. Bij een kankerpatiëntenorganisatie vind je een luisterend oor van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt als jij en betrouwbare informatie over jouw vorm van kanker. Ze zetten zich in voor betere zorg en laten jouw stem horen.
De hele maand juli is de campagne zichtbaar op social media, in en rondom ziekenhuizen, en via radiospots.
Initiatiefnemers
De Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties (NFK) is de koepel van 22 kankerpatiëntenorganisaties. Samen komen wij op voor de belangen van álle mensen die kanker hebben (gehad), hun naasten en mensen met een erfelijke aanleg voor kanker.
Deze campagne is tot stand gekomen in samenwerking met KWF Kankerbestrijding, Stichting Kanker.nl, IPSO Instellingen PsychoSociale Oncologie, Café Society, Boris Creative, Hammerfest, Storm en Mediaplus Nederland.